Siviilielämän kiireet ovat haitanneet koiraharrastuksia tällä viikolla oikein urakalla. Keskiviikon agitreenitkin jouduin jättämään väliin. Pihassa ollaan jotain ihan pieniä tokojuttuja kikkailtu, mutta muuten ollaan vaan oltu. Tai Into on. Minä olen säätänyt kaikenlaista kotitöihin viittavaa kiivaaseen tahtiin.
Kun sunnuntaille avautui mahdollisuus päästä Elinan agilitykoulutukseen oli sinne päästävä vaikka väkisin. Onneksi aikataulu oli sellainen, että sain koulutuksen mahtumaan päiväohjelmaan aika kivuttomasti.
Radalla oli (vain) 28 estettä ja se oli hyppäri, kontakteja ei siis ollenkaan. Rata ei ollut mitenkään vaikea, ihan perusohjauksilla pärjäsi. Paljon valsseja ja rytmityksiä.
Alun ihmisnuoli, putki, valsseja, putki -härdellistä selvittiin ihan kunnialla. Ihmisnuoli onnistui joka kerta tosi hyvin ja valssitkin olivat useamman kerran sinne päin. Siitä taas valssi, takaakierto-päällejuoksu kepit, pakkovalssi, valssi ja putki -osuus meni myös aika kivasti. Valsseissa ajoitus alkaa olla jo kohdillaan, suunnassa vielä vähän hakemista.
Sitten tuli putki, hyppy ja sen perään takaakierto niistopersjättö hyvin lähellä putken suuta. Into ei mennyt kertaakaan putkeen! Ja niistokin onnistui hienosti, kun liikuin vain rohkeasti ja tein sen kunnolla.
Putki-putki vaikutti helpolta, mutta ei sitä ollut (kerrankin oivalsin itse jotain jo tutustumisessa!), Into selvitti sen hyvin. Sitten hypyn kautta putkeen. Ekalla kerralla tein tähän persjätön, valssi oli parempi ja vielä parempi oli valssi-vastakäännös ennen putkea. Putkesta sitten kepit ja kaksi peräkkäistä valssia. Näitä takkusin kaikkein eniten. Ensimmäisen valssin suunta oli ensin ihan pielessä, sitten jäin seisomaan, enkä ehtinyt toiseen. Kun suunta ja ajoitus saatiin kohdilleen, ehdin siihen toiseenkin valssiin - en nyt hyvin, mutta jotenkin.
Mikään kohta ei ollut ihan mahdoton ja päästiin koko rata aika nopeasti läpi. Sitten ei kun nollaa tekemään. Ja kerrankin se onnistui! Täydellinen suoritus se ei ollut, mutta nolla kuitenkin! Jipii!!
Ja kun aikaa vielä oli, niin kysyin Elinalta vinkkejä Inton kontaktien nopeuttamiseen ja pari ihan hyvää ideaa saatiinkin. Kontaktihullutus otetaan nyt ohjelmaan.
Loppuun vielä onnittelut Inton velipojalle Zicille ja Tarjalle, jotka voittivat tänään Tanskassa tokon PM-kultaa. Ihan huippua!! Onnea myös Inton velipuolelle Macille ja Jessicalle, joille samoissa skaboissa pronssia, jee!! Onnea myös koko Suomen joukkueella murskavoitosta joukkuekisassa. Kerrankin oli tokokisoissakin hyvä palvelu, kun suorituksia pystyi seuraamaan (ilmaisen!) live streamin kautta, oli melkein kuin olisi itsekin ollut paikalla.
Kommentit